Boek review | Tim Voors – Alleen

In november 2018 kwam het boek Alleen van Tim Voors uit. Destijds was ik nog niet echt een lezer dus las ik hem afgelopen maand pas. Maar dan in het Engels. Inmiddels heeft Tim Voors het boek uitgebracht in zowel Duits als in het Engels onder de naam The Great Alone. In deze blog een verslag over dit prachtige boek waardoor je zin krijgt om zelf een lange afstandstocht te gaan lopen.

Tim Voors neemt je mee over de Pacific Crest Trail

In 2016 laat Tim voor 5 maanden zijn vrouw en kinderen achter om een tocht van Mexico naar Canada te lopen. Dag in dag uit zet hij voet over de Pacific Crest Trail. In zijn boek Alleen neemt hij je 4286 kilometer mee door Amerika. Hij vertelt openlijk over hoe hij in paniek raakt hoog in de bergen wanneer er een storm uit breekt. Alle lessen uit het leven schrijft hij op en stuurt deze in een brief naar zijn kinderen.

Tim Voors praat graag en ontdekt tijdens zijn tocht hoe het is om een week lang in stilte te lopen. Hij ontdekt dat hij geniet van het alleen zijn, deze tocht maakt eindelijk zijn hoofd leeg.

Alleen maar toch veel vrienden

Tim Voors loopt dagenlang alleen, maar ontmoet toch nieuwe vrienden en deze noemt hij zijn trailfamily. Waar enkele van hen hun tocht onderweg afbreken blijft er steeds een kleinere groep over waarmee hij een warme band opbouwt. Tim Voors ontdekt dat hij juist van de jongere generatie zo veel kan leren over het leven in het nu. Waar Tim veel kijkt naar de toekomst en volgende tochten leert hij meer te genieten van de tocht die hij loopt.

In het boek Alleen van Tim Voors leer je over het leven op de trail en krijg je mooie inzichten die je kan opdoen als jij zo lang alleen onderweg gaat.

Alleen – Tim Voors (The Great Alone)

Dit boek is verkrijgbaar bij bol.com in zowel een luisterboekE-book als een paperback. Ik zelf las het boek The Great Alone van Tim Voors die vol staat met illustraties en prachtige foto’s van zijn tocht.

Inmiddels heeft Tim Voors, Niet Alleen uitgebracht en is deze te bestellen via Bol.com. In september zal ik hem interviewen voor een nieuwe reeks met mooie verhalen over de lange afstandswandelingen. Ben je benieuwd naar mijn vorige reeks lees dan eens de verhalen van Tessie over haar Camino de Santiago of de tocht van Jonathan over de Annapurna-Circuit

Vond je dit artikel leuk?